CRM – rozwinięcie skrótu i w jakim celu warto go wdrożyć

Czy CRM (z angielskiego Customer Relationship Managment ) to to samo, co system CRM? Dla wielu na pewno to bliźniacze pojęcia, jednak warto je odróżniać. Sam CRM ma o wiele szerszy obszar, jest pewnego typu filozofią zorientowaną na klientów, z kolei system CMR to jedynie jego narzędzie wykorzystywane do wypełniania dewiz wspomnianej filozofii.

firma

Autor: dhub limited
Źródło: http://www.flickr.com
Decydując się na narzędzie (zakup systemu CRM) nie odniesiemy znakomitego sukcesu. W ślad za wyekwipowaniem się w niezbędne środki musi iść praktyczna idea wdrożenia napomkniętej filozofii CRM. System CRM współpracuje z wieloma obszarami przedsiębiorstwa. Wspiera procesy biznesowe z obrębu marketingu, postaci klienta, a również sprzedaży. Kto przynosi największe przychody przedsiębiorstwu? Rzecz jasna konsumenci. Koncepcja CRM jest przede wszystkim zorientowana na ich potrzeby. Zadowolony konsument to taki, którego zapotrzebowania są zaspokojone. Jakie dane są nam niezbędne, aby skutecznie wcielić w życie zasady CRM oraz najlepiej wykorzystać sam system? Instrument tylko zgromadzi dane, to do nas należy ich dokładna interpretacja jak też prawidłowe użycie nagromadzonego materiału. Dzięki CRM dostajemy intensywne wsparcie tak podczas przedsięwzięć przedsprzedażowych (adekwatnych z preferencjami konsumenta), jak również posprzedażowych (możność rozbudowania systemu gwarancyjnego). Dzięki takiemu rozwiązaniu zdołamy fachowo podejść do obsługi nabywców, a ich zadowolenie przełoży się na przychód naszego przedsiębiorstwa. System CRM to instrument który umożliwi nam „mieć” wszystkich interesantów w jednym miejscu. Posiadanie szerokiej wiedzy na temat naszych nabywców stawia nas krok przed konkurencyjnymi przedsiębiorstwami. Zastosowanie takiego instrumentu to inwestycja (zobacz również nowe inwestycje mieszkaniowe) na długie lata, która na pewno przełoży się na wyższe wyniki firmy.

Dla kogo dedykowany CRM? Przedsiębiorstwa z precyzyjnymi i dobrze funkcjonującymi procesami powinny postawić na rozwiązania dedykowane. W przypadku takich systemów dobrze jest zwrócić uwagę na wykonawcę. Realizator poza stworzeniem systemu powinien też go podtrzymać, pomóc w trakcie wdrożenia, serwisować a dodatkowo mieć kompetencje do jego późniejszego zaawansowania. Musimy pamiętać, że w przypadku upadku albo likwidacji przedsiębiorstwa partnera, można utracić serwis.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes