Przed nabyciem opon na zimę, trzeba przedyskutować jakie będą najlepsze do określonego modelu samochodu.

Opony to wyłączny obszar samochodu łączącego go z powierzchnią drogi. To od ich sprawności zależy gwarancja ochrony kierowcy. Dlatego zasadnicze jest, aby nie zapominać o okresowej zmianie ogumienia, badaniu wysokości protektora a także o cyklicznym pilnowaniu poziomu ciśnienia w oponach.

więcej szczegółów

Autor: mjtmail (tiggy)
Źródło: http://www.flickr.com
Musimy przestrzegać zaleceń producenta dotyczących należytego poziomu powietrza w kołach. Odpowiednie ciśnienie ma ogromne znaczenie na przyleganie auta oraz długość drogi hamowania. Niewłaściwie napompowane opony to także większe koszty używania auta. Pojazd przemieszczający się na oponach o zbyt niskim ciśnieniu powoduje obniżenie jej żywotności.

Przez niemal dwa sezony w kraju zazwyczaj są niewysokie temperatury .

Sprawdź więcej w tym omówieniu i zgłąb omawiane tematy też z innej strony – one bez dwóch zdań również Cię zaabsorbują!

Komplet opon zimowych jest na ten okres potrzebny. Opony zimowe, wytworzone są ze specjalnej mieszaniny gum. Te niezwykłe właściwości razem ze specyficznym wzorem bieżnika powodują, że samochód dobrze przylega do drogi. Zimą kiedy popada marznący deszcz i na nawierzchni robi się ślisko, kierowcy powinni przede wszystkim wolniej jeździć a ponadto mieć opony wymienione na zimowe ogumienie, które zapewni każdemu prowadzącemu pojazd pewną podróż. Oferta opony zimowe Dębica jest wyjątkowo szeroka, obejmuje m.in. opony zimowe dostosowane specjalnie na polskie trasy – jak Dębica Frigo.

Samochód, wymiana opon

Autor: iStock
Źródło: iStock
Aby klimatyzacja funkcjonowała prawidłowo przede wszystkim w trakcie najmocniejszego słońca warto o nią dbać i wykonywać standardowe przeglądy. Przejrzenie klimatyzacji, najlepiej robić raz w roku, a najmniej co drugi rok. Działania sprawdzające można wykonać samemu. Po pierwsze wyjąć i przeczyścić, najlepiej sprężonym powietrzem – filtr. Sami możemy również sprawdzić skuteczność klimatyzacji mierząc temperaturę powietrza wylatującego z centralnego nawiewu (więcej tu). Dobrze działający układ wysterowany na maksymalne chłodzenie powinien bez problemu obniżyć się poniżej 7-8 stopni Celsjusza. Temperatura powyżej 10 kresek oznacza, że układ nie jest w pełni sprawny i należy udać się do serwisu.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes