Marketing – jakie metody reklamy są dziś najbardziej popularne?

Współcześnie, promowanie usług i produktów ma ogromne znaczenie. Dzieje się tak przede wszystkim przez wzgląd na dużą konkurencję. Wobec tego, każda firma, która chce zainteresować własną ofertą możliwie jak największą ilość osób, musi postawić na dostosowaną do posiadanych oczekiwań kampanię marketingową.

przykład reklamy
Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Na szczęście, na rynku działa wiele agencji, które zajmują się planowaniem oraz prowadzeniem tego rodzaju kampanii. Które techniki promocji są dziś z reguły stosowane?
W ostatnim czasie ogromnym zainteresowaniem cieszy się głównie marketing internetowy. Przeciętny Kowalski, gdy poszukuje konkretnych produktów czy usług, najpierw wpisuje stosowne hasło w wyszukiwarkę internetową, odwiedzając strony posiadające pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Przez wzgląd na to, firmy powinny zadbać o posiadanie ciekawej strony internetowej, jej optymalizację pod kątem wyszukiwarek oraz profesjonalne pozycjonowanie. Dodatkowo, znakomitym rozwiązaniem są też kampanie Google AdWords, inaczej określane terminem kampanii linków sponsorowanych, które przynoszą satysfakcjonujące wyniki. Zanim jednak wybierze się agencję interaktywną, której zleci się pozycjonowanie strony, warto zapoznać się z jej dotychczasowymi realizacjami. Obecnie coraz więcej agencji pobiera opłaty tylko za osiągnięte efekty, co dla klienta jest zazwyczaj naprawdę opłacalną formą rozliczenia. Popularność marketingu internetowego nie wyparła jednak tradycyjnych form promocji. Należą do nich między innymi ulotki lub billboardy. Dużym zainteresowaniem odznaczają się również namioty reklamowe, które doskonale sprawdzają się w czasie różnego rodzaju targów lub spotkań branżowych. Namioty mają duże rozmiary, a nadrukowane na nich hasła reklamowe szybko zapadają w pamięć.

Wskazane jest zainwestować, jeśli posiada się niezbędne środki finansowe, w reklamę telewizyjną. Dalej dużo osób ogląda programy telewizyjne, z tego powodu krótkie reklamy są niezwykle skuteczne. Oczywiście, największe znaczenie ma wybór odpowiedniego czasu antenowego, który musi zostać dopasowany do grupy docelowej emitowanego spotu. Przykładowo, reklamy przeznaczone dla osób w podeszłym wieku nie mogą być wyświetlane późną nocą, gdyż można zakładać, że wielu seniorów o tej porze już śpi.