Stabilna więź B2B

Funkcją programów lojalnościowych, jak mówi nazwa, jest tworzenie i umacnianie kontaktów między dwoma podmiotami. Najczęściej spotykane są tego sortu przedsięwzięcia, w których działalność gospodarcza próbuje stymulować lojalność konsumentów. Najczęściej w użyciu są takie metody, jak na przykład specjalne karty, dzięki którym klienci zbierają punkty, przyznawane za regularne zakupy. Później takie punkty wymienia się na różne nagrody. Badania pokazały, że dzięki takim przedsięwzięciom klienci rzeczywiście są bardziej zmotywowani do zakupów i przywiązani do marki. Z tej przyczyny wiele marek stosuje takie programy, nawet gigantyczne koncerny międzynarodowe.
Biznes, mężczyźni
Autor: Biuro Prasowe Starter
Źródło: Biuro Prasowe Starter
Programy lojalnościowe - złap okazje na programy lojalnościowe- do sprawdzenia na tej stronie - B2B (takie jak: http://loyaltyzen.com/) to modyfikacja opisanych wyżeń programów tego rodzaju. W tym przypadku chodzi o zbudowanie solidnej relacji pomiędzy dwiema działalnościami gospodarczymi. W końcu w gospodarce obok relacji konsument-przedsiębiorstwo istnieją również ważne więzi wymiany usług na linii firma-firma. Programy lojalnościowe B2B mogą być zatem bardziej rozbudowane niż zwyczajne biznes-konsument. Naczelnym zadaniem marki, która jest dostawcą określonych wyrobów albo usług dla danej działalności gospodarczej, jest budowanie lojalności, by otrzymywać systematyczne zlecenia. To istotne zwłaszcza teraz, kiedy w krajowej gospodarce dominuje niepokój i wszystkie firmy starają się zabezpieczyć sobie pewną przyszłość. A jakie formy mogą posiadać programy lojalnościowe B2B? Tak samo jak w wypadku kontaktów marka-klient premiowane są regulane zakupy, jednak naturalnie nie używa się kart stałego klienta. Po prostu raz na pewien czas firma, która dostarcza pewne dobra premiuje podwładnych kontrahenta nagrodami. Mogą to być chociażby wycieczki do egzotycznych stron lub promocje na produkty.
Umowa
Autor: shho
Źródło: http://www.sxc.hu


Jeżeli pragniesz zaprojektować skuteczny program tego gatunku, możesz zatrudnić specjalistów z firmy PR. Ponadto tacy znawcy mogą realizować dla marki takie skomplikowane zadania, jak koordynacja programów lojalnościowych.