Każdy, kto zakłada firmę będzie chciał, żeby rozrosła się ona w duże przedsiębiorstwo i zaczęła przynosić odpowiednie zyski. W niejednym przypadku, gdy właściciel odpowiednio swoją firmę poprowadzi, to do wyznaczonych celów dotrze.

Ale często się zdarza,

firma, przedsiębiorstwo

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

że taka firma zaczyna być bardzo duża, zdobywa kolejne zlecenia i kontrakty, a poza tym grupę stałych klientów, a tak naprawdę nikt do końca nie wie, ile naprawdę będzie ona warta. Niekiedy przez lata nikt nie dowie się tego, a czasami wycena wartości przedsiębiorstwa – wyceny wartości przedsiębiorstw z sprawdź tą stronę – okazuje się być potrzebna dopiero wtedy, gdy ktoś złoży ofertę zakupu przedsiębiorstwa. I wówczas właściciel, chcąc właściwie podjąć decyzję, często zleca profesjonalnym audytorom wycenienie tego, co zostało zbudowane. Musi przecież dokładnie wiedzieć, jak dużo jego firma może być warta i jak duży jest jej potencjał, bo w przeciwnej sytuacji może sporo na transakcji stracić. Dopiero po dostaniu profesjonalnej wyceny zastanawia się nad złożoną propozycją i podejmie decyzję o sprzedaży całej firmy, jakiejś części udziałów lub zrezygnuje z dokończenia transakcji.

Wycena ceny firmy może być dokonywana na wiele różnych sposobów, a wybór uzależniony będzie od tego, do jakiego celu potrzeba ją zrobić. Zupełnie odmiennie firma wyceniana będzie do analiz finansowo-księgowych, a inaczej kiedy będzie to robione do sprzedaży czy znalezienia inwestora. Istotne powinno więc być dokładne określenie wymagać firmie audytorskiej, bo tylko wtedy będzie ona mogła należycie wykonać swoją pracę. Przeważnie przy wycenach firm stosuje się trzy główne metody Warszawa – wycena nieruchomości), ale czasami można także spotkać ich modyfikacje. Są to metody porównawcza, dochodowa i majątkowa, każda z nich ma zupełnie inne podejście do oszacowania wartości przedsiębiorstwa. Metoda majątkowa to po prostu określenie majątku firmy, zmniejszonego o wszystkie zobowiązania. W porównawczej metodzie szacuje się wartość firmy oceniając inne przedsiębiorstwa z tej samej branży i o podobnej wielkości. Natomiast w metodzie dochodowej pod uwagę są brane potencjalne zyski, jakie są możliwe do osiągnięcia w określonym okresie czasu.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes