Czy wiesz jakie mamy opony i jakie korzystnie kupić? Wybór odpowiedniej opony nie jest wcale taki łatwy

Wybór opon wydaje się dosyć prosty. Są więc opony zimowe oraz letnie, są też opony całoroczne. Niby niezbyt wielki podział, nie za bardzo skomplikowany, a jednak jak dochodzi do zakupu to jest problem.

Wbrew wszystkiemu opona nie jest tylko odrobiną kauczuku, zwłaszcza aktualnie nie można tak twierdzić. Obecnie producenci przeprowadzają profesjonalne badania, wymyślają coraz nowe technologie, wykorzystują różnorodne mieszkanki gumy oraz wzmocnienia. Dzięki temu mogą powstawać niezawodne opony, takie jak opony Pirelli czy Kormoran opony. To wszystko sprawia, że my, jako użytkownicy mamy coraz większe zagwarantowanie bezpieczeństwa przy jednoczesnym komforcie jazdy. Standardowy, znany wszystkim podział odnosi się do używania ich do pór roku. Mamy więc opony letnie i zimowe.



koła z oponami
Autor: EveryCarListed P
Źródło: http://www.flickr.com
Różnią się od siebie zawartością mieszanki gumy, tak więc zimowe są bardziej miękkie, a także mniej podatne na niskie temperatury. Letnie natomiast są twarde, bardziej solidne w wyższych temperaturach. Bardzo ważnym czynnikiem jest użyty bieżnik. (http://www.hurtopony.pl/dostawcze.html) W “zimówkach” jest zaprojektowany tak, by jak najlepiej odprowadzić wodę oraz błoto pośniegowe. Zapewni także realnie najbardziej odpowiednią przyczepność na śliskich nawierzchniach. Obok tradycyjnych bloków, protektor posiada mniejsze nacięcia bieżnika. Pozwalają one utrzymać auto na drodze, nawet w okresie śnieżycy. Jest też inny, dodatkowy typ opon zimowych. Są to tak zwane opony błotno-śniegowe. Charakteryzują się bardziej lepszymi blokami bieżnika, a również szerszymi rowkami pomiędzy blokami i gęstą siecią dodatkowych lamelek. Obowiązuje także inny podział, jest on zależny od budowy wewnętrznej. Wyróżniamy w tym sensie opony diagonalne oraz radialne. Diagonalne wzmocnione są warstwami ułożonych pod różnym kątem tkanin. http://www.hurtopony.pl/

Wykorzystanie tego rodzaju rozwiązania maksymalizuje komfort jazdy, a jednocześnie odporność ścianek opon na mechaniczne usterki. Korzystnie jednak wiedzieć, że dzieje się tak kosztem większego zużycia paliwa i mniejszej przyczepności. W samochodach osobowych używane są bardzo często opony radialne. Użytkując taką oponę masz pewność lepszej przyczepności oraz bardziej małego zużycia paliwa. Wadą jest z pewnością mniejsza odporność na uszkodzenia.