Jak wzmocnić pozycję swojej firmy wśród przyszłych klientów dzięki wybranym trikom marketingowym?

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na trafionej promocji własnej firmy, sięga po narzędzia marketingowe, które pozwalają na poszerzenie świadomości istnienia marki na przykład w sieci, rozgłaszanie świetnej opinii o własnej marce oraz totalne zadbanie o klienta – zarówno przyszłego, jak i obecnego. Czasem są to rozwiązania kosztowne, ale czasem niewiele potrzeba aby zaistnieć i wybić się.

Punkty promocyjne

Źródło: http://pl.freepik.com/
Narzędzia stosowane przez ludzi z branży często wyzwalają wśród odbiorców komunikatu proste mechanizmy, których nie są oni w stanie kontrolować, ponieważ często nawet nie są ich świadomi. Możemy tu mówić przykładowo o przywiązaniu czy o projektowaniu wyborów. Co można zrobić, aby z klienta „jednorazowego” uczynić klienta który do nas wróci?

Okazuje się, że naprawdę wiele. Co więcej, mniej energii poświęcimy na zatrzymanie klienta, który już poznał naszą, niż na działania związane z zyskaniem zaufania osoby, która klientem jeszcze nie jest, ale bardzo chcielibyśmy, aby była. Powtórzmy, bo to ważne – retencja, czyli utrzymanie klienta, to ruchy wielokrotnie tańsze i mniej energochłonne niż akwizycja – czyli zyskanie nowego klienta. Z pomocą przychodzi marketing relacji, który odsuwa takie rozwiązania, jak systemy lojalnościowe czy bezpośrednia komunikacja (polecana strona) indywidualna z klientem. Wygląda na to, że wielu przedsiębiorców szybko oswoiło się z tym tematem, ponieważ rozwiązanie, które świetnie działa, czyli systemy lojalnościowe, rozmnożyły się jak grzyby po deszczu, głównie w firmach usługowych czy handlowych. Kto z nas nie kolekcjonuje pieczątek w naszym ulubionym barze czy salonie fryzjerskim? Kto nie szuka gorączkowo karty do nabicia punktów w drogerii czy na stacji paliw? Czy nie wertowaliśmy w ostatnim czasie katalogów z propozycjami wymiany zebranych przez nas punktów?

To właśnie rzeczone systemy lojalnościowe, które wzmacniają nasze przywiązanie do marki, wyrabiają nawyk chodzenia właśnie do tego konkretnego sklepu oraz wywołują poczucie, że za zakupy dostajemy coś w zamian. Marketing relacji sprytnie zbliżył granicę między klientem a odległym producentem, ponieważ zaczął zadawać wiele pytań o preferencje konsumentów i zaczął traktować klientów jak najlepszych doradców, na opinii których będzie bazował wprowadzając na rynek swoje nowe produkty lub ulepszając dotychczas istniejące.

Nie wystarcza Ci ten krótki tekst umieszczony na tej stronie? Nie przejmuj się i sprawdź więcej billboardy kalisz w tym miejscu, znajdziesz tam podobne informacje.

/J]

Marketing relacji po prostu docenił doradczą i opiniotwórczą rolę klienta. Wyszedł mu naprzeciw i tym zyskał naprawdę dużo. Wzmocnieniem działań lojalnościowych okazała się komunikacja indywidualna, dzięki której wiele osób ma poczucie wyjątkowości. Personalizowane oferty reklamowe dostarczane niemal do rąk własnych, drobne upominki urodzinowe czy telefon z salonu po stu dniach używania nowego samochodu to nieprzypadkowe ruchy, ale doskonale zaplanowane zagrania.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes