Programy lojalnościowe to narzędzie umożliwiające zdobyć nowych i zatrzymać aktualnych klientów. Są to długookresowe działania, także nie możemy oczekiwać efektów w okresie kilku dni. Ponieważ zazwyczaj nie wymagają wielkich nakładów finansowych, programy lojalnościowe są powszechnie wykorzystywane przez przedsiębiorstwa.

Jak działa program lojalnościowy?

Program lojalnościowy najczęściej polega na zbieraniu punktów. Kupujący otrzymują często karty lojalnościowe, które noszą przy sobie i zawsze gdy korzystają z usług, czy nabywają produkty konkretnej firmy na kartę dodawane są punkty. Da się też zrobić to w inny sposób – kupujący mogą zbierać naklejki, faktury, fragmenty opakowania produktów – pomysłów jest mnóstwo. tego typu wsparcie sprzedaży sprawdza się dobrze, programy lojalnościowe są popularne i dobrze jest je wykorzystywać w swojej firmie.

Nie tylko dla największych firm

Program lojalnościowy

Źródło: www.spiceupyourblog.com

Bywa, że ulegamy mylnemu przekonaniu, że program lojalnościowy to narzędzie, którego mogą używać tylko duże kombinaty. Być może wrażenie to odnosimy dlatego że właśnie tam się z nimi zazwyczaj spotykamy. Market czy kawiarnia sieciowa – to tam proponowane są nam karty lojalnościowe, zbieranie punktów, tańsze tankowanie czy kolejna kawa po uzbieraniu wystarczającej ilości punktów czy pieczątek.

Warto zapamiętać, że nie tylko wielkie koncerny mogą wykorzystywać program lojalnościowy. Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od wielkości, niezależnie od tego czy sprzedaje konkretne produkty, czy może usługi – może użyć program lojalnościowy jako wsparcie sprzedaży. Ważne, by był mądrze przemyślany i ułożony tak, by odpowiadał profilowi działalności.

Największa zaleta

Warto jest pamiętać o dużej zalecie programów lojalnościowych – utrzymujemy naszego klienta i namawiamy go do kolejnych zakupów. Firma największe koszty ma przy zdobywaniu nowych klientów, toteż dobrze jest zainwestować, by utrzymać ich przy nas. Konkurencja jest obecnie ogromna, toteż klient w dowolnym momencie może wybrać towar konkurencyjnej firmy. Niskie koszty uruchomienia programów lojalnościowych efektywnie wpływają na utrzymanie dobrego bilansu przedsiębiorstwa. A pamiętajmy że są to zwyczajnie programy ciekawe dla konsumenta – ludzie lubią przeglądać katalog nagród, kolekcjonować punkty i dostawać upominki. Przez to też lepiej kojarzą naszą firmę. wsparcie sprzedaży (dowiedz się więcej o wsparcie sprzedaży- link do strony) program lojalnościowy

Źródło: Bonus Club
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes