
Chlapacz to zazwyczaj wiszący między oponą i dolną karoserią prostokątny kawał gumy lub tworzywa sztucznego.

O ile w tej lokalizacji wygląda jeszcze nienajgorzej, widoczny z tyłu pod zderzakiem prezentuje się o wiele bardziej niekorzystnie. Brudny śnieg, błoto, piach – każdą z tych substancji nadrożnych zbierają chlapacze, oszczędzając opony i mechanizmy podwozia. Przydają się także przy pokonywaniu wyższych krawężników, jeśli zawieszenie pojazdu nie sprzyja nierównym parkowaniom. Zapobiegają w ten sposób wycieraniu się newralgicznych punktów dolnej karoserii.
Krytycy chlapaczy zarzucają zwisającym ochraniaczom opon i podwozia śmieszny wygląd. W całościowym zestawieniu pod kolor, chlapacze nie będą rzucać się jednak w oczy. Ich koszt wynosi kilkadziesiąt złotych, kolejne tyle wydamy za montaż na jednej osi. Instrukcja doczepienia chlapaczy jest jednak prosta, trzeba jedynie odkręcić śruby w nadkolu przygotowane już w fabryce na chlapacze, przykręcić ochronki i już! Nie zastanawiaj się dłużej – w kontekście dbania o swoje auto zamontuj chlapacze przed większymi śniegami i mrozami. Kilkadziesiąt złotych niby drobiazg, ale za to twoja maszyna będzie lepiej pracować.
Dodatkowe informacje- poznaj szczegóły