Współczesne przedsiębiorstwo

Ze względu na kompleksowość systemów ekonomicznych, lista produktów znacząco się przedłuża. W tej chwili zwykłe polecanie produktu już nie starczy. Takie powiększenie łańcucha pozytywów rozszerza zasięg informacji z jakimi na co dzień trzeba się zmierzyć w procesie podejmowaniu postanowień.

praca przy komputerze
Autor: Stephan Ridgway
Źródło: http://www.flickr.com
Na mocno nasyconym rynku, gdzie nabywca ma rzeczywistą możliwość doboru, zdolność zwiększenia trafności podejmowanych decyzji jest w stanie rozsądzać o sukcesie, czy też porażce. Firmy muszą być przygotowane do tego, aby na każdym kroku wypatrywać dodatkowych korzyści, oszczędności, lub przewagi. Źródłem wiedzy jest analiza danych i obszerne wolumeny danych z wielu źródeł.

Każde postępowanie mające na celu rozbudowę, lub rozrost środowisk informatycznych powinno być urzeczywistniane w świetle profitów, które dane podejście ma dostarczać organizacji. Bezpośrednio powinno wpływać na postępowania biznesowe, także użytkowników, a pośrednio korzystnie przekładać się na realizację strategii przedsiębiorstwa i osiąganie przez nią postępu.

W świecie analityki pojawiło się nowe spojrzenie, nowy kierunek - big data. Pojęcie to znamionuje tendencję do poszukiwania i wykorzystania wartości biznesowej drzemiącej w osiągalnych coraz to większych ilościach danych - tu. Pochodzą one z bezkresnej wielkości miejsc, często spoza organizacji, z obrębów do tej pory zupełnie niekwalifikowanych jako źródła danych znaczących dla podejmowania poprawnych decyzji biznesowych.



automatyzacja pracy
Autor: Matt Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Wiele dostawców rozwiązań wspierających koncepcję big data oferuje swoje produkty w powiązaniu z konkretnym dostawcą wyposażenia, czasami będąc nim równolegle. Uformowanie ustroju szczegółowego na podłożu tych rozwiązań to strategiczna decyzja uzależniająca organizację od jednego dostawcy urządzenia i jednocześnie uniemożliwiająca skorzystanie z już posiadanej infrastruktury.

Analiza danych ma duże zastosowanie w każdej większej firmie, zwłaszcza w obrębie bankowości, ubezpieczeń, instytucji finansowych, IT i consultingu. Są używane do diagnozy ryzyka, klasyfikacji ludności, przydatnej do diagnozy grup wiekowych, majętności, grup konsumenckich, jakie są użytkownikiem wyrobu jednostki.

Więcej: http://datarino.com/case-study/bankowosc