Sen – o co należy przede wszystkim zadbać, aby wypoczynek nocny był naprawdę jak najbardziej efektywny?

Sen jest kategorycznie jedną z podstawowych potrzeb człowieka. Pozwala organizmowi się zregenerować. Trzeba z tego powodu zatroszczyć się o to, żeby odpoczynek nocny był możliwie jak najbardziej odprężający.

Pościel

Autor: BEDS
Źródło: BEDS
Przede wszystkim, przed snem należy przewietrzyć sypialnie, nawet jeżeli na dworze jest zimno. To absolutna konieczność. Wietrzenie nie musi trwać długo, w tym czasie można przejść do innego pomieszczenia, o ile nie lubi się zimna. Na dodatek, sypialni nie można przegrzewać. Odpowiednia temperatura, która jest zalecana podczas snu oscyluje w granicach 20 stopni Celsjusza. Należy zatroszczyć się również o prawidłowe wyposażenie łóżka. Doskonale sprawdza się wysokiej jakości pościel flanelowa nowetekstylia, która zapewnia wygodę i jest łagodna dla skóry. Warto zainwestować również w specjalne narzuty młodzieżowe (-). Z jakiego względu? Ochraniają one pościel na łóżku przez zabrudzeniem, dzięki czemu na dłużej zachowuje ona świeżość.

Wskazane są też narzuty dla dzieci . Kołdra natomiast powinna zostać dostosowana do pory roku. Kołdry przeznaczone do wykorzystania w miesiącach letnich są cieńsze od kołder zimowych. Kolacja powinna zostać spożyta najpóźniej na dwie bądź trzy godziny przez snem. Ma to nie tylko doskonały wpływ na figurę, ponieważ w czasie snu metabolizm minimalizuje tempo pracy, ale także pozytywnie oddziałuje na układ trawienny. Wskazane jest także unikanie picia kawy bądź napojów energetycznych. Pomocnym rozwiązaniem jest ponadto zrezygnowanie z oglądania telewizji, korzystania z komórek bądź tabletów na krótko przed snem. O wiele lepszą alternatywą jest czytanie książek. Dobrze, jeżeli sypialnia zostanie szczelnie zasłonięta przed promieniowaniem słonecznym.

narzuta dziecięca

Autor: Kids Town
Źródło: Kids Town
Chcąc utrzymanie prawidłowy rytm dobowy, warto jest postarać się każdego dnia kłaść oraz wstawać o tej samej porze, bez względu na obowiązki. Organizm w ten sposób będzie przyzwyczajony do pewnych rytuałów, co zagwarantuje prostsze zasypianie i brak trudności z rannym wstawaniem. Oczywiście, koniecznie należy dać ciału czas na przystosowanie się do nowych pór snu. Bardzo ważny jest też optymalny czas snu. Zazwyczaj twierdzi się, że powinno się spać 8 – 9 godzin na dobę, a w czasie dnia warto zrobić sobie najwyżej pół godzinną drzemkę, która oddziałuje na efektywność pracy. Zobacz też
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes