Sztuczki marketingowe supermarketów – jakie z nich obecnie rzeczywiście charakteryzują się największą popularnością?

Liczba supermarketów funkcjonujących na polskim rynku jest z roku na rok coraz większa. Ich ogromna część to sieciówki, które otwierają swoje sklepy w Polsce, ponieważ lokalny rynek nie jest jeszcze nimi przesycony. Trzeba jednak podkreślić, że duża liczba tego rodzaju marketów powoduje, że muszą one ze sobą rywalizować o klientów oraz zachęcać ich do skorzystania z własnej oferty.

pan czytający gazetę

Źródło: freepik.com

Jakie triki marketingowe są obecnie zazwyczaj wykorzystywane i które z nich cieszą się największą popularnością?
Kategoryczna większość supermarketów kolportuje umiejętnie przygotowane gazetki promocyjne (obacz: ), w których prezentuje produkty objęte promocyjnymi cenami. Są one rzeczywiście przydatne klientom w czasie planowania zakupów, jako że mogą zapoznać się z kosztami określonych artykułów w różnych sklepach. Szczególnie korzystne ceny zachęcają do robienia zakupów w konkretnym supermarkecie, toteż tego rodzaju gazetki są stale kolportowane do skrzynek pocztowych. Co więcej, dużo supermarketów regularnie zmienia rozkład poszczególnych regałów i działów ze sprzedawanymi produktami. Dla klientów jest to problematyczne, ponieważ muszą na nowo poznawać sklep, w którym najczęściej robią zakupy.

gazetki promocyjne promolista.com.pl

Autor: Promolista
Źródło: http://promolista.com.pl/

Okazuje się natomiast, że to sprytna taktyka, jako że zdezorientowany klient, zanim odszuka określony produkt będzie musiał przemaszerować przed półkami z pozostałymi artykułami i rośnie prawdopodobieństwo, że ostatecznie w jego koszyku wyląduje jakiś nieprzemyślany zakup. Po jakimś czasie klienci przyzwyczajają się do nowego rozkładu sklepu i jest on modyfikowany kolejny raz. Warto wiedzieć, że też muzyka, która jest puszczana w supermarketach ma duże znaczenie. Chociaż zdecydowana większość osób woli wesołe, szybkie piosenki, przeważnie emitowane są piosenki wolniejsze, gdyż udowodniono, że wówczas ludzie dopasowują tempo swojego chodzenia do utworu. Idąc wolniej pomiędzy alejkami uważniej przyglądają się artykułom, dzięki czemu częściej decydują się na ich zakup, mimo że pierwotnie nie mieli takiego zamiaru.

Podsumowując – dziś supermarkety znakomicie wiedzą, w jaki sposób najlepiej oddziaływać na klientów i wykorzystują wiele oryginalnych trików marketingowych, jakie najczęściej okazują się naprawdę dość efektywne. Warto mieć to na względzie.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes