Reklama na autobusach, czyli co trzeba wiedzieć o ”jeżdżącym” sposobie promowania

Reklama w autobusie oraz na jego powierzchni to doskonały sposób na wypromowanie się małych firm. Ciągła potrzeba rozpoznawalności i brak funduszy na duże banery to nie problem – za mniejszą gotówkę zainwestujemy w powierzchnię komunikacji miastowej, jak i międzymiastowe busy.
Dlaczego zatem opłaca się wkładać pieniądze w tego typu reklamy?

Ruchomość, która cechuje pojazd miejskiego trolejbusu sprawia, że zewnętrzną okleinę zobaczą setki jak nie tysiące przechodniów, wchodzących pasażerów, a także jadący za pojazdem kierowcy. A nuż to właśnie wśród nich są przyszli klienci usług bankowych, czytelnik serwisu, klient akcesoriów do samochodów…

autobus

Autor: Juan Andrés López
Źródło: http://www.flickr.com

Nawierzchnia na reklamy autobusu stała się jeżdżącym banerem, wycenianym pod względem wielkości naklejki i modułów. Reklamy na zewnątrz, od strony wsiadających ludzi są wyceniane wyżej od reklam od strony kierowcy, czyli tych od środka ulicy – Busko-Zdrój – reklama w autobusie. Pareset złotych reklamodawcy dopłacą za kompletną reklamę boczną razem z tyłem. Ruchoma reklama dla klientów w ruchu? Także to jest brane pod uwagę, przecież tył będącego przed nami autobusu to część pola widzenia każdego kierowcy. Jeśli będzie to atrakcyjny slogan i przyciągające oko kolory zapewne przyciągnie on uwagę człowieka za kierownicą.

Umowę o reklamę firmy na karoserii lub w środku umawia się z przedstawicielem handlowym. Przy pertraktacjach lepiej być czujnym – potencjalny doradca nie zajmie się przecież projektami i wydrukiem. Jego wizja będzie dążyła do jak największego pola wpływu i działania na percepcję. Wiedzmy przy tym, że idą za czymś takim większe pieniądze. Jeśli nie mamy pokaźnych funduszy warto rozważyć coś bardziej statycznego, towarzyszącego podczas podróż – jest to reklama w autobusie – reklamy autobusowe – Brodnica.

link

Autor: Phillip Pessar
Źródło: http://www.flickr.com
Co równie ważne, autobusy miejskiej komunikacji i międzymiastowej gwarantują dotarcie reklamy do szerokiej audiencji, zwłaszcza wśród pasażerów jeżdżących takimi pojazdami. Kilkanaście przejazdów przez centra miast (szczególnie w godzinach szczytu, kiedy panuje większy tłok wewnątrz) daje nawet do dwustu tysięcy „widzów” w ciągu miesiąca. Dane nie uwzględniają przy tym stosunku pasażerów i popytu na ogłoszenie, jednakże liczba obserwatorów robi wrażenie. Analitycy rynku przekonują, że ta forma reklamy spotyka się z zainteresowaniem.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes