Rola szkoleń w rozwijaniu pracowników i firmy, czemu rozwijanie miękkich umiejętności jest takie ważne w licznych zawodach

Szkolenia mają dużą popularność w wielu firmach, właściciele firm coraz lepiej wiedzą, że inwestując w swoją załogę w rzeczywistości robią inwestycje w rozwijanie swojego biznesu, bo dobrze wyszkolona i wydajna załoga będzie dużo bardziej efektywna. Z tego też powodu dbają w tym względzie o swoich ludzi, co rusz oferując im szkolenia i kursy polepszające zawodowe kompetencje.

szkolenia z prowadzenia projektów
Autor: Les Roches International School of Hotel Management
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety ten pęd do coraz to nowych szkoleń niekiedy wymyka się spod kontroli, gdyż okazuje się, że wysyła się pracowników na coś, co nie zawsze będzie im się przydawać w późniejszym wypełnianiu czynności zawodowych, bardziej będzie to na zasadzie, żeby szkolenie zostało zaliczone. Często dzieje się tak wtedy, gdy za organizację szkoleń zaczynają się brać osoby, które zupełnie nie uwzględniają faktycznych potrzeb w firmie, a tym bardziej szkolonych pracowników. Takie podejście też nie jest dobre, bo szkolenia (polecamy zarządzanie zadaniami) wtedy będą przynosić prawdziwą korzyść, jak będą właściwie dobrane, a pracownicy będą uczestniczyć w nich z dużą ochotą.



W przeciwnym wypadku ich rola znacznie się zmniejszy, a czasami wcale nic nie dadzą, więc po prostu szkoda na nie wydawać pieniędzy. Kolejnym błędem, jaki bywa robiony przez ludzi zajmujących się szkoleniami, jest skupianie się na technicznych zagadnieniach, a całkowicie pomijając kompetencje miękkie, takie jak komunikatywność, kreatywność czy organizacja. A przecież w wielu zawodach szkolenia - serwis internetowy - z takich umiejętności są wręcz konieczne, gdyż wydajność pracownika zależy nie tylko od jego umiejętności technicznych, ale również od sposobu i organizacji pracy.

szkolenie pracowników
Autor: NAVFAC
Źródło: http://www.flickr.com
Umiejętności miękkie da się wyćwiczyć, ale jest to dużo trudniejsze i będzie wymagać więcej wysiłku. Doświadczeni szefowie są świadomi tego, że szkolenia rozwój osobisty to też inwestowanie w swoją firmę i pracowników, a nie zbędna fanaberia, i umieją zrównoważyć uczenie się nowej wiedzy technicznej z rozwojem innych cech osobowości - szkolenia rozwój osobisty. Przez takie podejście pracownicy mogą się rozwinąć całościowo, a na wymierne rezultaty takich działań z reguły zbyt długo nie trzeba oczekiwać.