Public Relations w innowacyjnym przedsiębiorstwie

Public Relations (w skrócie PR) to od niedawna popularne wyrażenie nie tylko w transnarodowych korporacjach, ale dodatkowo w mniejszych, miejscowych interesach. Zaczerpnięte z języka angielskiego sformułowanie można tłumaczyć jako kształtowanie wizerunku, czy też kierowanie wizerunkiem. Postępowanie z obrębu Public Relations są zróżnicowane jak również adresowane do rozmaitych grup odbiorców. Stale jednakże posiadają jednakowy zamiar – utrzymanie, odnowienie ewentualnie poprawienie obrazu firmy.
Kampania PR - obowiązek czy przywilej?Generalnie rzecz ujmując Public Relations dzieli się na wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwszy model przeznaczony jest dla zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie. Kampania PR urzeczywistnia w tym wypadku zamiary powiązane z motywowaniem pracobiorców, ich dobrym nastrojem w miejscu pracy, jak lornetki (zobacz pod tym linkiem) wzmacnia ich oddanie w stosunku do firmy.

Natomiast kampania PR zewnętrzna swoim zasięgiem obejmuje w szerokim zakresie rozumiane otoczenie przedsiębiorstwa. W jego skład wchodzą mieszkańcy miejscowości, w jakiej znajduje się jednostka, władze regionalne, massmedia jak również wszelakie osoby w jakikolwiek sposób z firmą powiązane. W dobie silnej konkurencji rynkowej kampania PR może być procesem wspierającym sprzedaż, ułatwiającym przekonanie partnerów jak klient (odnośnik) klientów dodatkowo zaś umożliwiającym przyjazne stosunki przedsiębiorstwa z jej otoczeniem.



Komunikacja marketingowa
Źródło: sxc.hu/photo/1377963
Komunikacja kryzysowa to także PR

PR to jednak nie jedynie taktyka wykorzystywana przez firmę w okresie rozkwitu. Dział Public Relations pełni podstawową rolę w czasie następowania rozlicznych przeszkód. Służy temu komunikacja kryzysowa. Może to być wypadek w zakładzie pracy, utrata stabilności finansowej, czy choćby duża rotacja na najwyższych stanowiskach. Należycie dokonana komunikacja kryzysowa może w takich przypadkach uratować obraz przedsiębiorstwa, jego wizerunek w oczach nabywców oraz opinii publicznej.

Szkolenia medialne dla PR – owców

Public Relations to również komunikacja z mediami. Stąd istotne jest, żeby załoga wydziału PR odbyła dobre szkolenia medialne. Mają one na celu ukazanie charakterystyki funkcjonowania massmediów, jak również przygotowanie załogi do wystąpień plenarnych w czasie takich przedsięwzięć jak konferencja prasowa. Z tego powodu szkolenia medialne polegają w zasadzie na warsztatach i konwersatoriach.