Z jakiego powodu osoba zatrudniona na stanowisku sprzedawcy w miejskim kiosku powinna znać przynajmniej podstawy księgowości

Gdy rząd zmienił prawo i zobligował właścicieli niewielkich kiosków do posiadania kas fiskalnych, to wielu sprzedawców zastanawiało się, jak sprawnie obsłużyć klientów spieszących się na tramwaj – w końcu każdej damie kupującej w pośpiechu prasę trzeba wydrukować i wręczyć paragon. Polacy z zasady nie biorą paragonów, zatem ten problem właściwie sam się rozwiązał. Jednakże osoba pracująca w kiosku powinna mieć o wiele większą wiedzę, dalece wykraczającą poza, tak czy inaczej, nieskomplikowaną umiejętność obsługi kasy.

sklep

Autor: Engyles
Źródło: http://www.flickr.com
Każdy ekspedient przed podjęciem pracy powinien zaliczyć odpowiedni kurs, żeby odświeżyć posiadaną wiedzę bądź zdobyć całkowicie nowe umiejętności. Osoba pracująca w kiosku musi w końcu umieć obsłużyć terminal płatniczy, jak również znać choćby podstawowe zasady przeprowadzania inwentaryzacji. Poza tym doskonały handlowiec jest w stanie uzupełnić formularz faktury vat i wystawić rachunek. Nawet jeśli w kiosku takie kompetencje nie są wymagane, to dzięki wiedzy encyklopedycznej można łatwo zauważyć ewentualne błędy w dokumentach sprzedażowych przywiezionych przez np. dostawców.

W kioskach nabywamy drobne rzeczy, zatem wystarcza nam zwykły paragon, a prawie zawsze i on, jak już nadmieniliśmy, bywa niepotrzebny. Jednakże każdy handlowiec ma czuć się zobligowany do poznania reguł, jakie obowiązują w handlu i są opisane w aktach prawnych. O ile sprawa wystawiania paragonów jest właściwie oczywista, o tyle faktura (zobacz również darmowy program do faktur) na podstawie paragonu może być powodem zakłopotania mniej wykwalifikowanej ekspedientki, nawet jeśli wystawienie takiego dokumentu przekracza jej kompetencje. A o wypisanie faktury może przecież poprosić pani po trzydziestce, która zakupiła doładowanie do telefonu.

Paragon fiskalny

Autor: Hey Paul Studios
Źródło: http://www.flickr.com
Kto chce pracować jako sprzedawca w miejskim kiosku, ten powinien jeszcze na etapie rekrutacji wyróżnić się niemałą wiedzą, tak z obszaru rachunkowości, jak i szeroko pojętego handlu. Jeżeli kandydatka bardzo dobrze wie, kiedy przysługuje ulga na kasę fiskalną (więcej na stronie) bądź jest w stanie dokładnie opisać proces reklamacji towarów i podać sytuacje, w których klient może ubiegać o wymianę konkretnego artykułu, to ma bez dwóch zdań o wiele większe szanse niż mniej doświadczona konkurentka. A w obecnych czasach dobrze wyszkolony sprzedawca jest niczym skarb, gdyż w pewnym sensie od jego umiejętności bywa uzależniona wysokość utargów.
Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes