Coraz więcej firm i przedsiębiorstw docenia obecnie wagę tworzenia własnego wizerunku na rynku, a także dobrych stosunków z teraźniejszymi i potencjalnymi klientami. W tym celu wykorzystywany jest tak zwany marketing relacji. Polega on na tezie, że wartością najważniejszą jest dotarcie do klienta i jego potrzeb. Zadowolenie klienta z usług firmy jest bardzo istotne, bowiem często wpływa pozytywnie na przyszły wizerunek instytucji.

Jedna z reguł marketingu relacji traktuje o tym, że trzeba bardziej skupiać się na zaspokajaniu potrzeb klienta obecnego, niż na usiłowaniach pozyskiwania nowych. Nie powinno się we wszystkich działaniach zapominać o własnych pracownikach i ich prawach. Komunikowanie się z partnerami powinno przebiegać w przyjaznej, dobrej atmosferze.

Programy motywacyjne (upoluj okazje na programy lojalnościowe i motywacyjne: na tej stronie)

Programy motywacyjne, zwane też lojalnościowymi, są bardzo często wykorzystywane przez przedsiębiorstwa.

pieniądze

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu

Są one częścią marketingu relacji. Są sposobem na wywoływanie zaufania klienta do określonej marki, czyniąc ją chętniej wybieraną. To z kolei pozwala na wzrost sprzedaży danego produktu, czyli na zwiększony zysk. Statystycznie programy tego typu w największej części są rozpoznawane przez ludzi o wyższym wykształceniu, oni też są najczęściej ich odbiorcami. System lojalnościowy rzadziej natomiast dociera do ludzi o niższym stopniu wykształcenia, a także do ludzi w podeszłym wieku. Generalny poziom poinformowania o nim jest nadal niezadowalający. Klienci często korzystają z programów lojalnościowych nieświadomie.

Programy lojalnościowe na terenie kraju

W Polsce także prowadzonych jest dużo programów motywacyjnych >> . Zaufanie do takich programów deklaruje coraz większa liczba Polaków. Najpopularniejsze programy lojalnościowe w Polsce to Tesco Clubcard, Orlen Vitay, program Rodzinka zarządzany przez sieć Carrefour oraz karta Payback. Do tego typu programów należą również różnego rodzaju karty stałego klienta, które można otrzymać np. w niektórych sieciach aptek. Niedawno wprowadzonym systemem jest program lojalnościowy „Rossnę”, organizowany przez sieć sklepów Rossmann. W ramach tego programu oferowane są drobne upusty na artykuły dla niemowląt, nabywane w tej sieci przez rodziców dzieci.

Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes