Możemy wyciskać z siebie siódme poty. Możemy harować całe dnie. Można wykonywać także wiele innych rzeczy, ale zawsze musimy pamiętać o najważniejszym – sukces naszej firmy w zdecydowanej większości zależy od usatysfakcjonowania naszych klientów, których, naturalnie, wpierw powinniśmy do siebie przyciągnąć.

Próżny będzie nasz wysiłek, jeśli nie odnajdziemy odbiorców naszych usług. Dlatego każdy początkujący właściciel firmy bez względu na branżę musi wykuć podstawowe zasady efektywnego marketingu. To nie jest jedynie przedmiot naukowy, to cała filozofia. Spece od marketingu, którzy zdobyli już spore doświadczenie, są wstanie dokonać prawdziwych cudów.

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu sądzisz, że warto jest głębiej poznać ten temat, to dodatkowo zerknij tu (http://www.mojekonferencje.pl/obiekty-konferencyjne-trojmiasto).

banknot 100dolarowy

Autor: Ryan Schmitz
Źródło: http://www.flickr.com

Stąd też jeśli tylko nasze przedsiębiorstwo może unieść taki ciężar finansowy, nie należy na takim specjaliście oszczędzać. Pieniądze włożone w akcje marketingowe zwrócą się prędzej, niż nas się wydaje.

We współczesnym biznesie furorę robi marketing (zakładanie firmy w holandii) relacji. Obecnie nie wystarczy tylko ogłosić się lokalnych gazetach, rozwiesić plakaty, czy zrobić reklamę w telewizji. Dzisiejszy klient jest wyjątkowo wymagający i my musimy uczynić ten pierwszy krok. Jak sama nazwa mówi, ten rodzaj marketingu koncentruje się wytwarzaniu mocnych relacji z naszym klientem. Nie jest sztuką zdobyć klientów. Później musimy ich jeszcze zatrzymać przy sobie.

Właśnie dlatego powstały programy lojalnościowe. Zapewne każdy z nas trzyma w portfelu całą kolekcję plastikowych kart. Dostaliśmy je podczas zakupów w różnych sklepach. To jest bardzo istotna część tego planu. Każda firma, która pragnie zatrzymać przy sobie ludzi, przyciąga ich do siebie tym właśnie miłym gestem. Otrzymując kartę stałego klienta, dowiadujemy się, że odtąd jesteśmy członkiem ekskluzywnego klubu. Taka wiadomość cudownie łechce nasze konsumenckie ego. Czujemy się zauważeni i docenieni. W dodatku, ekspedientka informuje nas, że dzięki posiadaniu tej luksusowej karty, możemy skorzystać z wielu atrakcyjnych promocji, nieosiągalnych dla innych klientów. Właściciele wielkich sieci dają nam w ten sposób wyraźny komunikat: jesteśmy dla nich ważni, jesteśmy wyjątkowi!

 

Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes