Czym jest segmentacja rynku i jakie jest jej znaczenie dla, korzystających z niej,firm i poddawanych jej kupujących?

Na początek trochę suchych faktów. Segmentacja rynku, jest to jego podział na mniejsze części, według kryterium oczekiwań odbiorców co do produktów, sposobu ich zakupu i wielu innych względów wpływających na proces kupowania. Dzięki temu, firma może wybrać najciekawszy segment i podjąć decyzję, że to w tym granicach będzie promować i sprzedawać swoje produkty. Użycie takiego zabiegu jest przede wszystkim korzystne dla producentów, gdyż znając dany obszar rynku i jego reprezentantów, mają wizję jak musi wyglądać program marketingowy, by spieniężyć jak największą liczbę produktów.

marketing sportowy
Autor: Kandy Space
Źródło: http://www.flickr.com
Dzięki segmentacji reklamodawcy nie są też zmuszeni na dostosowywanie swoich programów pod każdego klienta, bo byłoby to awykonalne i kosztowałoby setki więcej. Klasyfikując więc każdego z nas do jednego segmentu oszczędzają masę pieniędzy. Pierwszym etapem segmentacji jest przeprowadzenie badań i ustalenie co kupują osoby z różnych przedziałów wiekowych, o odmiennych płciach, pochodzący z odmiennych warstw społecznych. Oddziela się nawet ludzi o urozmaiconych dochodach. Z tej przyczyny, gdy w wyszukiwarce będziemy szukać podpowiedzi na co zwrócić uwagę, gdy wybieramy laptopa, dodatkowe informacje zaprezentowany nam szereg reklam skierowanych w stronę ułamka rynku, charakteryzującego się stosunkowo niskim wiekiem, gdyż to właśnie owa grupa jest najbardziej zainteresowana nowinkami elektronicznymi. Dlatego, gdy odczuwamy potrzebę zdobycia informacji na temat notebooków, smartfonów, czy tabletów musimy przygotować się na atak rozpromienionych nastolatków, pochylonych nad klawiaturą, gdyż hasła takie jak wcześniej przywołanych wskazówek, podczas gdy wybieramy laptopaF, generują właśnie takie treści. No dobrze, jednak co z zagadnieniami, które pasują do wszystkich grup rynkowych? Weźmy pod lupę wyszukiwania takie jak:definicja sportu - przeczytaj przykłady. Kto może bowiem szczególnie interesować się tak teoretycznym zagadnieniem?


wybór laptopa
Autor: markus spiske
Źródło: http://www.flickr.com
Tutaj segmentacja zerknij tu opiera się innych wyszukiwaniach mogących jakoś określić i zakwalifikować nas do któregoś segmentu rynku. Z tego powodu definicja sportu i jej podobne pod żadnym pozorem nie będą stanowiły trudności w umieszczeniu nas w jednej z grup. Jak widać segmentacja rynkowa jest bardzo przydatnym zabiegiem marketingowym ułatwiającym spółkom, reklamowanie ich towarów. Wiele specjalistów podkreśla, iż segmentacja rynkowa nieprzychylnie traktuje klientów poprzez uogólnianie ich interesów. Jednak prawdą jest, iż w dorosłym życiu rzadko kiedy, jesteśmy traktowani jako osobna jednostka ludzka, a notorycznie jako część większej zbiorowości.