Satysfakcja klientów sekretem sukcesu naszej firmy- niezwykle przydatne opinie klientów na temat naszej działalności oraz oferowanych usług

Drogą do sukcesu każdej firmy jest jej otwartość na opinie klientów. Dzięki opiniom klientów możemy tworzyć lepsze produkty, które spełnią ich oczekiwania, gdyż to dla klientów właśnie tworzymy nowe produkty a także technologie.


Sugestie i opinie klientów są niezwykle ważne, bowiem to dla nich tworzone są produkty. Niezadowoleni klienci ( www.primeo.pl/pl/klienci/ ) nie będą kupowali naszych produktów i prędzej czy później udadzą się do konkurencyjnych firm. Spełnianie oczekiwań klientów jest najważniejszym celem przedsiębiorców. W przypadku przedsiębiorstw, które zajmują się zleceniami na zamówienie to klient (zobacz by porównać) określa standardy według których ma być robiony projekt.

Kiedy jednak zajmujemy się handlem czy też świadczeniem różnego rodzaju usług powinniśmy rozeznać się w rynku i sprawdzić czego tak naprawdę potrzebują klienci. Otwierając nowy punkt sprzedaży, oferujemy produkty, które potrzebne są klientom. Świadcząc usługi, oferujemy te, których klienci najczęściej poszukują. Czasem jednak trudno jest się dowiedzieć jakie są oczekiwania klienta. W tym celu wymyślono różnego rodzaju badania marketingowe, które mogą nam pomóc w tym zadaniu (więcej o badaniach marketingowych).

kwestionariusz ankiety
Autor: Alberto G.
Źródło: http://www.flickr.com
Jednym z najpopularniejszych sposobów na poznanie zdania klienta jest badanie satysfakcji klientów. W przypadku handlu zdarza się, iż niezadowoleni klienci zwracają towar lub zgłaszają reklamacje. Ilość takie przypadków świadczy przede wszystkim o jakości oferowanych przez nas usług. Istnieje także na rynku mnóstwo firm, które na zlecenie mogą zająć się badaniami tego typu. Dzięki nim możemy zbudować relacje z klientami, które zagwarantują nam sukces. Stali klienci, którzy ponownie korzystają z naszych usług są dowodem na to, iż nasze usługi są na satysfakcjonującym poziomie oraz odpowiadają ich oczekiwaniom.


Jednym z często stosowanych sposobów na badanie satysfakcji klientów jest ankietyzacja. Ankiety internetowe lub inne mogą być dobrym sposobem na poznanie zdania klienta o firmie a także poznania jego potrzeb. Dobra firma bierze pod uwagę zdanie klienta, żeby móc rozwijać się dalej jak również polepszać swoje usługi bądź sprzedawane produkty.

Zadowolenie klientów powinno być najważniejszym celem każdej firmy. Jako właściciele firm musimy zwracać szczególną uwagę na ten problem oraz dążyć do coraz lepszych wyników naszej firmy (oferta badania satysfakcji klientów).