Reklama wielkoformatowa – parę słów na ten temat

Tak zwany outdoor, czyli reklama zewnętrzna, w obecnym świecie występuje ogromnie często. Ludzie mieszkający w miastach w zasadzie już dawno przyzwyczaili się do obecności dużych reklam, które przyciągają uwagę, są wielokolorowe, jaskrawe, niekiedy wydzielające światło. W szczególności nocą jest to widoczne w postaci setek rozmaitych świateł reklam i neonów.

Reklama LED współcześnie również zyskuje wielką popularność ze względu na nowoczesność przy stosunkowej rentowności wykorzystywania. Ogólnie wielu ludzi dziwi i wywołuje oburzenie stosowanie reklamy zewnętrznej, w szczególności gdy jest ona wielkiego formatu i znajduje się na obiektach będących zabytkami.

Właściwie w żadnej sytuacji nie jest to estetyczne, gdy wielki billboard reklamujący markę odzieżową znajduje się na którejś z zabytkowych kamienic w rynku na przykład wrocławskim. Poza tym jednak niejednokrotnie dochody z tego rodzaju reklamy przeznaczone są na przykład na remont tego budynku, czyli na cel jak najbardziej pożyteczny.

Reklama zewnętrzna

Reklama na billboardzie

Autor: Kazuhisa OTSUBO
Źródło: http://www.flickr.com

Specyficznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, a zatem taka, która zajmuje więcej niż 100 metrów kwadratowych (zobacz – druk wielkoformatowy Kraków). Może być montowana na rozmaite sposoby, przybiera także różnorodne formy. Może przykładowo mieć charakter wolnostojący, być oświetlona lub nie. Najczęściej tego rodzaju wolnostojące reklamy mają swoje własne źródło światła. Ponadto nierzadko zdarza się, że taka reklama umieszczana jest na obiektach, przybierając ogromne rozmiary. Firmy, które decydują się na reklamowanie w ten sposób, muszą posiadać odpowiednie na to środki. Zdarza się także, że reklama taka umieszczona jest na rusztowaniu w czasie renowacji danej budowli.

Pozostałe formy

przykładowa reklama na billboardzie

Autor: Mikey
Źródło: http://www.flickr.com

W ostatnich latach niezwykle popularne stało się przykładowo naklejanie reklam na środkach komunikacji miejskiej (link do ciekawej strony). Autobusy i tramwaje z przyklejoną kolorową folią jeżdżą na przykład po wielu polskich miastach. Wiele osób spiera się, czy taka reklama prezentuje się estetycznie, poza tym dla pasażerów określonego pojazdu nie jest to komfortowe z uwagi na niemożność swobodnego patrzenia przez szyby. Chętnie stosowane są również tak zwane citylighty, czyli reklamy świetlne umieszczane w najbardziej uczęszczanych punktach, na przykład na przystankach tramwajowych. Wyświetlacze LED również są bardzo popularną metodą reklamy w takich miejscach.

Copyright © All right reserved. | Theme: Business Click by eVisionThemes