
Jednak to tylko teoria, w praktyce wygląda to niestety inaczej i wiele działalności nie może sobie dać rady z utrzymaniem stabilnej pozycji na rynku, ze względu na problem przytrzymania w firmie stałych klientów i pozyskania nowych. Istnieje mnóstwo gałęzi w marketingu, które zajmują się zasadami prowadzenia firmy, która sprzedaje różnego rodzaju usługi. Jedną z nich jest marketing relacji. To bardzo modna dziedzina, jednak bardzo błędnie rozumiana i źle stosowana. Duża liczba menadżerów zamiast utrzymywać i troszczyć się o stosunki ze obecnymi konsumentami usług, wychodząc w kierunku ich zwiększonych oczekiwań, skupiają się na pozyskiwaniu nowych, przyczyną tego jest niski przchód i kryzys marki. Aby tego uniknąć należy stosować kilka zasad, by marketing relacji miał sens.

Przede wszystkim przedsiębiorstwo musi się zatroszczyć o relacje z konsumentem, pracownicy powinni wytworzyć taką atmosferę na spotkaniu, by klient wiedział, że jest doceniony i wiedział, że jego potrzeby są są na pierwszym planie. Istotna jest również komunikacja, która powinna przebiegać dwustronnie. Każdy klient powinien być informowany o najnowszych usługach, atrakcyjnych ofertach. Znakomicie spisują się tu programy lojalnościowe, które pozwalają utrzymać klienta. Także sama firma powinna zbierać wszystkie dane na temat poziomu pozytywnych i negatywnych odczuć klienta. Prawidłowe rozumienie teorii marketingu relacji uchroni przed niepożądanymi skutkami wywołanymi przez kryzys marki. Na rynku jest dostępna fachowa literatura, która pozwoli zgłębić problem i wprowadzić go w struktury firmy.
Kolejną kołem ratunkowym dla menadżerów jest wsparcie sprzedaży. To bardzo znana forma usług. Działa na zasadzie komórki zewnętrznej, jako dodatkowe wsparcie konkretnej branży. Wiele firm realizuje usługi tego typu. Organizuje spotkania z przedstawicielami dla zleceniodawcy. Tworzy i koordynuje grafiki dla pracowników. Wspiera sprzedaż artykułów i usług. Wsparcie sprzedaży rewelacyjnie zdaje swój egzamin wśród przedsiębiorstw, które nie radzą sobie z organizacją i prawidłowym funkcjonowaniu oddziałów sprzedaży.