
Osoba, która jest zaangażowana na stanowisku tak zwanego tajemniczego klienta odpowiedzialna jest za wykonywanie anonimowej kontroli, która ma dać odpowiedź na najistotniejsze pytanie, czy ekspedient postępują według określonych wytycznych, które były im przedstawiane na specjalnych kursach. Tajemniczy klient (więcej informacji: nasza strona) przeważnie wciela się w rolę normalnego klienta, ale w przeciwieństwie do niego zwracać on musi baczną uwagę na szczegóły, które dla wielu z nas nie są ważne. Na ogół ma on stosownie opracowany kwestionariusz, na którym ma wypunktowane, jakie zachowania muszą przejawiać się u sprzedawców. Wbrew pozorom jest ich bardzo dużo, i każde musi mieć miejsce w czasie obsługi klienta. Zadaniem tajemniczego klienta jest ich wychwytywanie. Do jego zadań należy także przedstawienie opinii na temat tego, co zastał w sklepie. Oceniana jest czystość sklepu, jak również wygląd sprzedawcy. Wszystko w obecnych czasach ma olbrzymie znaczenie.
Każde badania marketingowe (przeczytaj więcej: tutaj) zwracają baczną uwagę na to, że prawidłowo przeprowadzone szkolenie z sektora obsługi klienta może przynieść pożądane rezultaty, które w prostej linii przełożą się na znaczne zyski ze sprzedaży. Potwierdzają to badania, które mają na celu zweryfikowanie poziomu satysfakcji klientów. Są one wykonywane w miarę regularnie, w celu przeanalizowania aktualnych preferencji panujących na rynku. Na jego podstawach bardzo często powstają raporty, które mają wpływ w dużym stopniu na nową strategię dystrybucji jak również i promocji. Wszelkie badania marketingowe jak więc można zauważyć mają ogromne znaczenie w gro przypadkach i stąd też przykłada się do nich dużą wagę.