
Czasami będzie się tym zajmować jedna osoba, a niekiedy nad reklamą pracują wieloosobowe działy, w jakich poszczególni pracownicy odpowiedzialni są za wybrane obszary. Lecz czasami zdarzają się także sytuacje, że dział marketingowy nie do końca daje sobie radę, lub też nie będzie się opłacało zatrudniać nowych osób do tego, żeby poprowadzić jakieś nietypowe działania.
W takich przypadkach bardzo przydatna może być agencja public relation, jaką można wynająć do wsparcia swojego zespołu marketingowego – doczytaj . Bardzo często sytuacja tego typu będzie mieć miejsce przy internetowej promocji, z powodu specyfiki tego medium i ogromną dynamikę zmian na nim dużo korzystniej będzie nawiązać współpracę z firmą zewnętrzną, niż utrzymywanie pracownika (zobacz urlop na poszukiwanie pracy) tylko od tego.
Porównaj: szkolenia przywództwo
Ostatnimi czasy coraz częściej wybieranym modelem rozliczeń jest wynagrodzenie jedynie za efekty działania. Będzie to dodatkowym czynnikiem motywującym dla agencji PR, które będą mogły zarobić tylko wtedy, jeżeli dobrze zrealizują swoją pracę.