Właściwe zagospodarowanie sali sprzedaży ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w wypadku niedużych sklepów. Tu liczy się wszelki metr kwadratowy, a przy tym pomieszczenie musi być tak zaaranżowane, aby pomimo niedużych rozmiarów sprawiało odczucie obszernego.
Nim zdecydujemy się na reorganizację marketu, warto skontaktować się z profesjonalną firmą, która zaprojektuje regały sklepowe i ścieżki komunikacyjne. O tym, czy nasz market stanie się dla nabywców lubianym marketem, w dużej mierze zdecyduje wystrój jego wnętrza.
Market przyjazny konsumentowi musi mieć przede wszystkim prawidłowo wytyczoną ścieżkę komunikacyjną. Bramka wejściowa ma służyć efektywnej organizacji sali sprzedaży, nie może być sposobem na utrudnienie konsumentom życia.

Źródło: http://www.flickr.com
Winna być zatem wystarczająco obszerna i praktyczna. W sklepikach osiedlowych dominuje równomierne oświetlenie ogólne, tymczasem nie zawsze jest to dobre rozwiązanie. Różnorodne zabarwienia oraz poziom nasycenia światła (zobacz hurtownia elektryczna) pomogą nam uatrakcyjnić wygląd artykułów spożywczych. Możemy uwydatnić tym sposobem zieleń papryki albo czerwień mięs. O wiele lepiej wyprzedaje się żywność wyglądająca zdrowo oraz świeżo, niż poszarzała w skutek użycia wątłego oświetlenia centralnego.
W wypadku niedużych powierzchni sprzęty powinny umożliwiać jak najogromniejszą prezentację, a zarazem zajmować możliwie niewiele przestrzeni. Gdy będą zbyt ciężkie nie tylko przytłoczą pomieszczenia, ale też uniemożliwią konsumentom swobodne poruszanie się. Optymalnym wyborem są regały sklepowe z przejrzystymi ściankami bocznymi i lustrami. Na skutek takich zabiegów nasz sklep wyda się przestronniejszy. Przy doborze sprzętów chłodniczych trzeba mieć na względzie specyfikę sklepu oraz ilość artykułów które się w markecie znajdą. Do wyboru wyboru mamy sporo rodzai takich urządzeń – komory chłodnicze otwarte, schładzarki zamykane z oszklonymi drzwiami, chłodnicze lady czy też tzw. mroźnicze wyspy.
Przy dzisiejszej, olbrzymiej konkurencji skoncentrowanie się jedynie na artykule będzie niewystarczającą strategią. Nawet najodpowiedniej zaopatrzony sklep, w którym komunikacja będzie niedobrze rozwiązana a artykuły niedostatecznie oświetlone – nie będzie mieć szansy na przyciągnięcie klienta.