Zamierzasz zbudować dobre relacje z klientami? Poznaj warianty programów lojalnościowych

Każdy właściciel firmy chce cieszyć się dużym gronem klientów, którzy systematycznie korzystają z jego usług bądź kupują jego artykuły. Aby tak było, nie zawsze wystarczająca jest właściwa oferta i atrakcyjna cena – w budowaniu pozytywnych kontaktów pomagają także programy lojalnościowe.

wejdź na stonę
Programy takie polegają na nagradzaniu klientów w zamian za korzystanie z usług w zamian za atrakcyjne benefity, dzięki którym klient chciałby związać się z daną marką na dłuższy czas. Odróżnia się trzy nadrzędne rodzaje programów lojalnościowych. Pierwszym z nich jest program, który opiera się na korzyściach. Co to oznacza?

Klient w zamian za zakup produktów albo wybór usług proponowanych przez firmę dostaje różnorodne nagrody, do których należą m.in. talony na tańszy asortyment, upusty albo gadżety, najczęściej opatrzone logiem określonej firmy. Mogą to być kubeczki, parasolki, podkładki pod myszkę czy koszulki. Ludzie doceniają takie upominki, zwłaszcza gdy nie trzeba gromadzić punktów przez długi czas, aby otrzymać choć niedużą niespodziankę. Drugim typem programów jest system, który jest oparty na emocjach. Dzięki kształtowaniu pozytywnej więzi emocjonalnej z konsumentami można tworzyć naprawdę długotrwałe relacje. Potrzebują znaczniejszych nakładów finansowych, aniżeli pierwszy typ programów, jednakże rezultaty z nimi powiązane są także o wiele lepsze. Należy skrupulatnie przygotować strategię, by prowadzić logiczne działania. Szczególnie cenione są na przykład spotkania z klientami, kluby lub konkursy, w których można wygrać ciekawe nagrody. Ostatnim rodzajem programów są systemy oparte i na pożytkach, i na emocjach. Firma (zobacz słupki odgradzające) nie tylko tworzy emocjonalne relacje, lecz też proponuje swoim klientom szereg nagród, jakie można dostać w zamian za np. robienie systematycznych zakupów.

Jeżeli pragniesz owocnie przywiązać konsumentów do swojej firmy, powinieneś dobrać programy lojalnościowe, które są świetnie dostosowane do typu prowadzonej przez ciebie działalności – strona polecanej firmy. Należy też pamiętać, aby klient mógł bez kłopotu sprawdzać stan swoich punktów oraz orientować się, na co można je zamienić. Wyłącznie wtedy zyskasz lojalność klientów, powracających do ciebie za każdym razem, gdy będą potrzebować wytwarzanych przez ciebie wyrobów albo proponowanych w twojej firmie usług.