Czym bywa zawsze reklama? Otóż tak popularne w dzisiejszych czasach słowo swoje początki ma w starożytności. Reklama to nic innego jak perswazyjny przekaz informacji na temat produktu lub usługi, który ma na celu przekonanie potencjalnego interesanta do zakupu konkretnego produktu. Jednakże nie o przeszłości chciałabym mówić wyłącznie o oddziaływaniu reklamy na bytowanie obecnego świata. Teraz wykorzystujemy bardzo wiele form reklamy. Natomiast jeszcze muszę powrócić do historii, by według dat uporządkować różne typy reklam.

Źródło: http://www.flickr.com
Na początku wykorzystywano głównie pisemną postać reklamy: były to szyldziki magazynowe a także wydawane mapy informacyjne, które dzisiaj kojarzymy jako gazetki reklamowe. Wówczas po erze publikowanych typów reklamy, nastąpił czas reklamy komercyjnej emitowanej w środkach masowego przekazu. Pierwsze owego typu reklamy transmitowane były w radiu, w przypadku, gdy wszechstronnie dostępne były odbiorniki telewizyjne rozpoczęto wykorzystywać reklamy wizyjne emitowane w tv.
Dzisiaj wyjątkowo zwykle wykorzystywana jest reklama internetowa. Obecnie istnieje kolosalnie wiele instytucji e-marketingowych, które proponują bardzo wiele typów reklamy (zobacz reklamy świetlne wrocław). W tej sytuacji stosuje się takie formy jak: pozycjonowanie, reklama adwords, ePr. Natomiast aktualnie na rynku bardzo znana stała się reklama w autobusie bądź różnych środkach komunikacji zbiorowej – np. – .
Za popularność tej formy reklamy odpowiedzialna jest jej skuteczność. Ponieważ spoty wyświetlane na monitorach zamieszczonych w pojazdach są dość krótkie oraz treściwe. I co najistotniejsze wnętrze autobusu czy innego pojazdu są to zamknięte przestrzenie przy czym pasażer jadący wręcz zmuszony jest do jej oglądania – dowiedz się więcej – . Reklama w autobusie to zbiorowy przekaz trafiający do sporej ilości osób, a także bardzo osiągalny. W obecnych czasach bardzo pozytywny. Gdyż , mimo niewielkiego zainteresowania pośród odbiorców cieszy się wielką popularnością pośród agencji reklamowych. Konkurując pomiędzy sobą, oferują różnym nabywcom liczne rabaty w zamian za ich reklamowanie .