Jak skutecznie radzić sobie z wystąpieniami publicznymi – kilka ciekawostek

Aktualnie na rynku funkcjonuje bardzo wiele firm PR-owych. Na ich usługi często decydują się firmy, które mają kłopoty z zarządzaniem swoim wizerunkiem lub nie mają własnych działów PR. W obecnych czasach staje się normą, że tego typu znaczące spawy, jak wizerunek własnej firmy powierzamy fachowcom. Zwłaszcza także właściciele małych firm zaczynają dostrzegać zalety dobrego zarządzania wizerunkiem. Jak wiadomo od tego właśnie, jak prezentujemy się na zewnątrz zależy, jak postrzegają nas nasi partnerzy biznesowi.

Konferencja

Autor: Michael Coté
Źródło: http://www.flickr.com
Naturalnie wiele zależy od branży, w jakiej prosperuje konkretna firma, jednakże zazwyczaj utrzymywanie kontaktu z mediami jest niezbędny. Nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale głównie po to, alby skutecznie rozpowszechniać dane (zobacz mobilne niszczenie dokumentów) o naszym biznesie. Jeśli mamy swój własny dział PR, z pewnością trzeba zadbać o to, by nasz personel byli właściwie przygotowani i mięli najlepsze kwalifikacje. Czasami zdarza się, że zatrudniamy osobę, która świetnie sprawdza się w e-PRze, natomiast fatalnie wypada w momencie, gdy należy wystąpić przed kamerą. Wtedy warto zainwestować w szkolenia medialne. Profesjonalne szkolenie najczęściej jest prowadzone przez najlepszych trenerów, którzy sami przez wiele lat pracowali w mediach. W trakcie typowych szkoleń uczestnicy nabywają umiejętności, dzięki którym bez trudu poradzą sobie z tremą przed kamerą. Poza tym poznają skuteczne metody przemawiania do ludzi tak, aby nas z uwagą słuchali.

Dobre szkolenie (black belt) medialne to również niepowtarzalna okazja, by na próbę stanąć przed kamerą TV i przeanalizować swoje błędy na nagraniu. Wiele firm PR-owych, które obecnie funkcjonują na rynku, mają również w swojej różnorodnej ofercie dodatkowe szkolenia, skierowane do osób, które pracują w handlu. Naturalnie znajomość skutecznych metod autoprezentacji przyda się każdemu, kto pracuje w biznesie. Dlatego też na szkolenia medialne zapisują się nie tylko firmy, które chcą zwiększyć umiejętności swoich pracowników, ale też studenci dziennikarstwa. Umiejętność skutecznej autoprezentacji jest bezcenna, zwłaszcza jeśli szukamy pracy w branży PR. Osoby, które posiadają tego typu kompetencje są poszukiwanymi kandydatami w firmach.

Powiązany artykuł – media relations