Czym jest Mystery Shopping? Wyjaśniamy wątpliwości o fachu „tajemniczego klienta”.

Mystery Shopping to odmiana oceny stanu obsługi klienta w sposób baczny i profesjonalny. Ilekroć dochodzi do interakcji między klientem i sprzedawcą, pojawia się możność dla Tajemniczego Klienta. Powodem określenia takich działań terminem Mystery Shopping jest zjawisko, iż Klienci Testowi mają obowiązek sprawiedliwego przeprowadzania badań bez przyciągania uwagi lub narzucania na obsłudze następnego lub specjalnego – w porównaniu z pozostałymi klientami – traktowania.

sklep

Autor: Jerry „Woody”
Źródło: http://www.flickr.com

Tajemniczy klient (Mystery Shopper) jest wysyłany do sklepu w celu kupna określonych towarów pożyczka (zobacz www.smartvest.pl) zbadania specyficznych aspektów dotyczących wyrobu lub proponowanych usług. Więcej na . Przykładowo jednego dnia możesz wybrać się do baru szybkiej obsługi ewentualnie eleganckiej restauracji dla spożycia posiłku, a następnego dnia w ramach następnego zlecenia sprawdzić poziom obsługi w kinie czy banku. Podczas realizacji zlecenia Mystery Shopping masz na celu zapamiętać szczególne elementy całego Twojego doświadczenia dotyczącego rzeczy lub usług . Po wykonaniu zlecenia musisz wypełnić określony formularz oraz udzielić odpowiedzi na pytania z działki wszystkich spraw, które zwróciły Twoją obserwację podczas wykonywania zlecenia. Czy kelner obsłużył Cię w ciągu 5 minut po dojściu do lokalu? Czy sprzedawca poinformował Cię o ofercie wyjątkowej miesiąca? Za udzielenie kontrakcji na tego typu pytania i za ostrożną adaptację zlecenia zdobędziesz pojedynczą ocenę i honorarium. Ma to za zadanie zwiększyć jakość obsługi klienta . Badania Mystery Shopping prowadzone są przez przedsiębiorstwa i usługodawców w celu zbadania poziomu obsługi, jakości wyrobów, motywacji i postępowania personelu oraz Twojej ogólnej opinii.

Dzięki temu jednostki wiedzą, jak poprawić swoje działania, by spełnić wyglądania klientów.

Zajmują Cię różnego rodzaju branżowe posty? Więc kliknij tu i przeglądaj nasze kolejne wpisy na ten temat. Liczymy na Twoją opinię.

Polegają na zdaniu tajemniczego klienta (Mystery Shopper) oraz na jednostce, jaka go zatrudnia, dostarczającej zawodowych i dyskretnych protokołów z Mystery Shopping, jakie pomagają udoskonalić jakość obsługi klienta i podwyższyć wydajność. Czytaj też .

Mystery Shopping to obowiązkowe zajęcie opierające się na wzajemnym zaufaniu. Od klientów oczekuje się , prócz rozciągniętego zmysłu uwagi i wrażliwości na detale, także uczciwości i solidności w działaniu.