Jak duże sieci używają programy lojalnościowe do utrzymania klienta

Marketing partnerski to zjawisko, z przykładami którego można zetknąć się w życiu codziennym, a które jako takie nie jest póki co szeroko rozpoznawane i rozumiane. Są to bowiem rozmaite działania, które mają na celu zachęcić i utrzymać nabywcę. Czynności te podejmowane są przez daną firmę, a opierają się w większości przypadków na udzielaniu klientowi rozmaitych korzyści i promocji.

wsparcie sprzedaży

W ten sposób klient przyzwyczaja się do danej marki i powstaje pewnego rodzaju więź pomiędzy nim a producentami danego produktu.

Czy chcesz dokładniej przeanalizować omawiany w tym miejscu wątek? Jeżeli tak, bez obawy kliknij tu, żeby zobaczyć więcej ciekawostek (https://franklincovey.pl/)!

Jednym z podstawowych czynności w obrębie marketingu partnerskiego jest ułatwianie kontaktu klienta z daną firmą, na przykład za pomocą specjalnej linii telefonicznej. W tym przypadku w kliencie tworzy się przekonanie, że jego zdanie jest istotne i cenne dla firmy, wytwarzającej produkt.

Działania lojalnościowe

Program lojalnościowy to również element, z którym ma się do czynienia codziennie. Ich liczba w ostatnim czasie znacznie wzrosła w obrębie kraju. Inicjatywy takie przybierają rozmaite formy. Często spotykanym elementem jest udostępnianie odbiorcy karty rabatowej, która umożliwia mu dokonywanie zakupów po promocyjnych cenach. Rozwiązanie to stosowane jest między innymi przez rozmaite sieci aptek. Do tego typu działań należą również wszelkiego typu karty stałego klienta, jak również punkty, które otrzymuje się przy okazji kolejnych zakupów, a po jakimś czasie pozwalają na otrzymanie zniżek i promocji na konkretne produkty. Do tych ostatnich zaliczają się na przykład punkty Clubcard w sieci sklepów Tesco, będące jednym z najczęściej wybieranych programów lojalnościowych w kraju. Innym niezwykle powszechnym programem jest „Rossnę” w sieci drogerii Rossmann. Przeznaczony jest on dla rodziców małych dzieci i pozwala im na otrzymanie upustów na towary dla dzieci.

Korzyści

Dzięki czynnościom w ramach marketingu partnerskiego, do których należą programy lojalnościowe, odbiorcy przywiązują się do określonych marek i sklepów. Określone punkty zaskarbiają sobie tym samym sympatię i zaufanie klientów, którzy generują im większy zysk. Czasami zdarza się także, że nabywcy należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w określonym punkcie. Więcej: .