Tworzenie programów lojalnościowych

Doliczenie się wszystkich programów lojalnościowych funkcjonujących na rynku byłoby prawdziwym wyzwaniem. Generalnie, na każdym kroku przy zakupie produktu czy słyszymy pytanie, czy zbieramy punkty na specjalną kartę. I nie jest to zaskoczeniem, albowiem z ang. ”loyalty program” to jedno z najprężniej rozwijających się w obecnych czasach narzędzi marketingowych. Umożliwia budowanie trwałej więzi pomiędzy daną marką a klientem.

karty lojalnościowe

Autor: Martijn van Exel
Źródło: http://www.flickr.com
Programy lojalnościowe przebiegają w różny sposób. Ale najczęściej wykorzystywaną formą korzyści jest premiowanie każdego zakupu punktami, proporcjonalnie do wydanej kwoty. Tego typu wyróżnienie stosują przeważnie sieci hipermarketów.

Z jakiego powodu powinniśmy wprowadzić program lojalnościowy? Oczywistym powodem jest wsparcie sprzedaży poprzez poprawę oferty – polegające na przekonaniu konsumentów by skorzystali z oferty firmy, zwiększenia częstotliwości robienia zakupów lub podtrzymania dobrych relacji z daną marką.

Nie zwlekaj, tylko pokaż szczegóły (http://www.acana.com.pl/karma/ktora-karma-jest-bez-zboz/) na ten wątek – informacje będą z pewnością bardzo wciągające, zatem kliknij tu i zobacz więcej.

Dobrze przemyślany program lojalnościowy gwarantuje wzrost zysków ze sprzedaży, a to najbardziej istotna, wymierna zaleta. Zezwala również na zbudowanie bazy klientów, którzy dostarczą nam wiadomości o swoich przyzwyczajeniach konsumenckich, co z punktu widzenia firmy jest wiedzą niezwykle wartościową.

Znane sieci hipermarketów, wykorzystując dane o produktach

karta lojalnościowa

Autor: Terry Madeley
Źródło: http://www.flickr.com

kupowanych przez ich klientów, wysyłają im specjalne promocje spersonalizowane na bazie ich historii zakupów. Klient otrzymuje więc oferty promocyjneodpowiadające jego potrzebom.

Często oferowanie członkostwa w programie lojalnościowym kierowane jest do tych klientów, którzy już znają markę i korzystają z jej usług. Utwierdza to ich w przekonaniu, że zaufanie, którym nas obdarzyli jest docenione i nagradzane. Dobrym przykładem na to są linie lotnicze. Badania wykazują, iż aż 80procent osób zaangażowanych w program lojalnościowy decyduje się na zakup następnych biletów, by otrzymać większa liczbę bezpłatnych kilometrów.

W internecie znajdziemy wiele firm wspomagających sprzedaż. Należy jedynie wpisać w wyszukiwarce frazę: pełna obsługa programów lojalnościowych. Dzięki nim mały czy duży sklep, restauracja czy punkt usługowy, może pokusić się o własny program lojalnościowy, przynosząc korzyści i firmie i jej klientom.