Absorbujący artykuł? Jeżeli tak myślisz, kliknij bez ociągania ten odnośnik, gdyż w witrynie akta osobowe, którą tutaj odnajdziesz, również jest coś wartościowego.
Natomiast kampania PR zewnętrzna swoim zasięgiem obejmuje w szerokim zakresie rozumiane otoczenie przedsiębiorstwa. W jego skład wchodzą mieszkańcy miejscowości, w jakiej znajduje się jednostka, władze regionalne, massmedia jak również wszelakie osoby w jakikolwiek sposób z firmą powiązane. W dobie silnej konkurencji rynkowej kampania PR może być procesem wspierającym sprzedaż, ułatwiającym przekonanie partnerów jak klient (odnośnik) klientów dodatkowo zaś umożliwiającym przyjazne stosunki przedsiębiorstwa z jej otoczeniem.

Komunikacja kryzysowa to także PR
PR to jednak nie jedynie taktyka wykorzystywana przez firmę w okresie rozkwitu. Dział Public Relations pełni podstawową rolę w czasie następowania rozlicznych przeszkód. Służy temu komunikacja kryzysowa. Może to być wypadek w zakładzie pracy, utrata stabilności finansowej, czy choćby duża rotacja na najwyższych stanowiskach. Należycie dokonana komunikacja kryzysowa może w takich przypadkach uratować obraz przedsiębiorstwa, jego wizerunek w oczach nabywców oraz opinii publicznej.
Szkolenia medialne dla PR – owców
Public Relations to również komunikacja z mediami. Stąd istotne jest, żeby załoga wydziału PR odbyła dobre szkolenia medialne. Mają one na celu ukazanie charakterystyki funkcjonowania massmediów, jak również przygotowanie załogi do wystąpień plenarnych w czasie takich przedsięwzięć jak konferencja prasowa. Z tego powodu szkolenia medialne polegają w zasadzie na warsztatach i konwersatoriach.