Czy naprawdę programy lojalnościowe są bardzo efektywne?

Klient jest najistotniejszy – szczególnie stały klient! Jeśli któryś biznesmen myśli w inny sposób, musi jak najszybciej zmienić swoją mentalność, bo polscy klienci są coraz inteligentniejsi, a więc wyczują, że na przykład myjnia, pizzeria czy salon fryzjerski w zasadzie nie potrafią zadbać o klienta. Jeśli na polskim rynku funkcjonuje sporo przedsiębiorstw, konkurencja jest wielka, niezadowolony klient pójdzie do konkurencji. Tak naprawdę nie należy być jakimś geniuszem, aby móc dojść do takich wniosków.

Karta kredytowa na zakupy

Źródło: http://pixabay.com/

Poza tym, nawet jeśli klient (strona) jest doskonale obsłużony, nierzadko ze zwykłej ciekawości poszukuje innych firm – np. dużo pań nie ma stałego salonu fryzjerskiego. Jednakże w interesie przedsiębiorcy jest to by posiadać grupę stałych klientów. Ludzi, którzy potrafią pokazać własne przywiązanie. Taki stały klient (łącze) to prawdziwy skarb. Regularnie daje profity, a poza tym, w większości przypadków poleca nasze usługi swoim przyjaciołom, rodzinie, sąsiadom z bloku, itp. W jaki sposób pozyskać zatem znaczącą ilość stałych klientów tzw marketing relacji.

Efektywne, choć tak naprawdę nie we wszystkich branżach, są wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe – czyli na przykład kobieta, która będzie w prowadzonym przez nas zakładzie fryzjerskim częstą klientką, po powiedzmy 15 wizytach będzie miała okazję nie płacić za fryzurę. Wiadoma sprawa: przeciętna kobieta uwielbia zmieniać swój wygląd, ale na nieszczęście nie posiada za dużych funduszy. Salon fryzjerski, który zaoferuje zniżki oraz gratisy dla najwierniejszych klientów pewnie będzie częściej odwiedzany. Niby po co zmieniać salon fryzjerski, jeśli oczekuje się na bonifikatę?

Jednak należy przypomnieć, iż spora część biznesmenów to najzwyczajniej cwaniaki – czyli ustalają regulamin tak, że odebranie gratisów nie jest realne. Ciężko myśleć, że takie cwaniakowanie zostanie docenione przez ludzi. Zapewne klient zrobiony w konia nigdy nie odwiedzi naszej firmy, do tego wyrządzi nam kiepski wydźwięk wśród swoich bliskich. Tak czy siak program lojalnościowy daje dużo profitów, a więc nie ma żadnego sensu w oszukiwaniu ludzi. Mamy 2014 rok, czasy postkomunistycznego kapitalizmu, już za nami. Powinniśmy to wiedzieć, przecież jesteśmy przedsiębiorcami.

Więcej na