Pozyskiwanie klientów

W biznesie, a w szczególności w handlu i usługach najważniejszy jest konsument. To o niego walczymy wszelkimi możliwymi sposobami. W tej wojnie wszelkie chwyty są dozwolone, jeśli faktycznie prowadzą do rozwoju naszego biznesu.

Jeżeli posiadamy sieć punktów usługowych, trudno jest nam pilnować wszystkie w tym samym czasie. Właśnie w tym pomaga nam tajemniczy klient (zobacz tutaj).

tajemniczy klient

Źródło: http://www.sxc.hu/

Jest dostępnych mnóstwo możliwości na pozyskiwanie klientów. Każda jest skuteczna, natomiast nie każda powinna pasować do naszego charakteru działalności. Gdy posiadamy sklep, najczęściej zarządzamy jakiś ujednolicony wzorzec obsługi konsumentów.

Pozostawiam tu mój link do nowej strony. Mam nadzieję, że zapragniesz obejrzeć ostatnie wpisy, jeżeli zaintrygowały Cię te pokazane na tej witrynie.

Jest to bardzo powszechne działanie. Mamy dokładny scenariusz postępowania z klientem, który jest zobowiązana stosować załoga sklepu. Zawiera on kolejne etapy sprzedaży.

Czy bezskutecznie chcesz wyszukać podobny wpis? Jeżeli tak, to uczciwie zalecamy tę stronę – to na 100% jest to, czego akurat teraz potrzebujesz.

Zaczyna się już w chwili, gdy klient wchodzi do sklepu. Doświadczony ekspedient powinien od tego momentu właściwie kontrolować zachowanie klienta i w odpowiednim momencie ruszyć do ataku. Najczęściej zaczyna się od zaproponowania pomocy. Potem następuje mnóstwo innych chwytów marketingowych, których zadaniem jest sprowokowanie klienta do kupna jak największej ilości rzeczy. To właśnie jest sprzedaż komplementarna. Polega to na tym, że proponujemy do zakupu jakiś dodatek.

wózek z zakupami

Autor: Chris Favero
Źródło: http://www.flickr.com

Ogólny wzorzec powinien być świetnie znany pracownikom sklepu. Czy tak jest w rzeczywistości, ocenia właśnie tajemniczy konsument. Taka osoba ma do dyspozycji listę z rozpisanymi punktami, na które ma zwracać uwagę. Sprawdza ona nie tylko obsługę, ale też czystość w sklepie oraz to, czy towar jest wyeksponowany zgodnie z regułami panującymi w firmie. Osoba, która jest tajemniczym klientem, musi się zachowywać swobodnie, a także w odpowiedni sposób sprawdzić wszystkie zagadnienia z ankiety. Nie jest to, wbrew pozorom, lekka i bezstresowa praca.

Zazwyczaj przeprowadza się jednak inne badanie marketingowe (szczegóły tu), czyli tradycyjna ankieta, którą powinni wypełnić klienci lub kontrahenci sklepu. Powinna ona dostarczyć szczegółowych opinii oraz uwag które dotyczą naszych usług. Te informacje będą nam konieczne, aby zastosować nieodzowne modyfikacje i lepiej dopasować się do wymagań konsumentów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*