Czemu czujniki są tak konieczne w każdym aucie, na co mają wpływ? Na co powinniśmy zwrócić uwagę?

W każdym pojeździe odnaleźć można wiele różnych czujników. Jesteśmy w stanie wymienić takie rodzaje, jak czujnik temperatury powietrza i ciśnienia w kolektorze ssącym, lecz również czujniki położenia i przepływomierz. Każdy z nich wpływa na pracę silnika. W aktualnych konstrukcjach od takich wskazań zależy bardzo wiele, to czy właściwie przebiega praca.

Czujniki, które kontrolują pracę coraz większej ilości układów w aucie bezpośrednio wpływają na parametry spalania mieszanki w cylindrze. Od takich wskazań jest zależny okres otwarcia wtryskiwaczy kąta przesuwania zapłonu, a jednocześnie ewentualnej zmiany faz rozrządu. Najistotniejsze wskazania biorą się z czujników zlokalizowanego wału korbowego, a także wałków rozrządu. Producenci tworzą bardzo często jedno lub drugie rozwiązanie i montują w silnikach czujnik Halla albo czujnik indukcyjny.

Doczytaj:

silnik

Autor: Chris F
Źródło: http://www.flickr.com

Położenie wałka kontrolowane jest przy wsparciu kół impulsowych, jakie na swym obwodzie nie mają jednego “zęba”, w tym miejscu koła występuje przerwa, która dla czujnika jest znakiem całkowitego obrotu wału. Jeśli czujnik temperatury nie daje sygnału do jednostki sterującej, nie jesteśmy w stanie zdefiniować położenia tłoków w różnorodnych cylindrach tak więc silnik nie będzie uruchomiony.

Ten odsyłacz do źródła (http://www.marexopony.pl/wulkanizacja-wroclaw) pokaże Ci więcej danych na prezentowany temat, który tak niezwykle Cię zafascynował i zwyczajnie wciągnął.

Oprócz danych, które biorą się z wału korbowego oraz wałków rozrządu, do najbardziej odpowiedniej pracy silnika obowiązkowe są parametry które dotyczą powietrza dostarczanego do cylindrów. Pomiar ilości zasysanego powietrza zachodzi w kolektorze dolotowym przy pomocy przepływomierza. Sterownik przy pomocy dodatkowych danych o temperaturze zasysanego powietrza, a również cieczy chłodzącej silnika, jest w stanie regulować chwilę otwarcia wtryskiwaczy, co przekłada się na wartość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej.

Przykładowo, jak temperatura powietrza oraz cieczy chłodzącej jest zbyt niska, mieszanka jest wzbogacana, ażeby sinik przez lepsze obroty bardziej błyskawicznie uzyskiwał najbardziej optymalną temperaturę pracy. Zmaksymalizowanie obrotów może być również podyktowane za pomocą sygnału z czujnika z układu wspomagania, w chwili jak na postoju kręcimy kierownicą.

Ten temat Cię zaciekawił? Zatem odwiedź stronę internetową, gdyż odnajdziesz w tamtym miejscu fascynujące dane, opisujące to zagadnienie.

Miejmy to na uwadze, a najlepsze czujniki kupujmy tylko u autoryzowanych sprzedawców, możemy tam jednocześnie zakupić inny przydatny sprzęt, takiego rodzaju jak pehametr. Dzięki czemu możemy nabyć kilka przedmiotów, które na pewno okażą się pomocne w różnorodnych sytuacjach.