
Wziętość takiego „napędu” jest wynikiem wprowadzenia motorów diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nabywając wóz z wysokoprężnym silnikiem warto mieć pojęcie, jakie właściwości posiada paliwo, które w takowym silniku trzeba stosować. Jest to niezwykle ważne przed zimą, kiedy to olej napędowy zdarza się źródłem przykrych niespodzianek.
W skład oleju wchodzi parafina, która w niskich temperaturach przechodzi ze stanu ciekłego w stan stały. Z tego względu mróz jest największym nieprzyjacielem czterokołowców z silnikami wysokoprężnymi. Wosk zatyka przewody paliwowe jak też filtr paliwa. Niedrożny układ paliwowy znaczy zakończenie jazdy.
Zachęcamy – naciśnij tutaj wymiana opon we wrocławiu i przenieś się na kolejną naszą witrynę. Tam oczekują na Ciebie nowe oraz interesujące artykuły.
Ażeby zapobiec podobnym niespodziankom, polskie rafinerie produkują stosownie do pory roku 3 typy oleju napędowego. Zawsze powinniśmy napełniać zbiorniki do paliwa na wypróbowanych stacjach. Do tychże zaliczymy powszechnie dostępne stacje przy większych bazach automobilowych, stacje przy trasach o znacznym nasileniu ruchu ciężarówek. Znaczna liczba aut z silnikami wysokoprężnymi, tankujących na stacji, pozwala przypuszczać, że olej nie zalega w zbiorniku od lata. Nawet jeśli jesteśmy pewni, iż napełniamy zbiornik sprawdzaj paliwa zimowym paliwem, już jesienią zaopatrzmy się w tak zwane depresatory (więcej o ofercie). Są to specjalne preparaty, jakie obniżają temperaturę krzepnięcia parafiny.
