Usprawnianie pracy przy produkcji, czyli dzierżawa widłaka i dźwigu jako kluczowy element działalności produkcyjnej

Serwisy z częściami na ogół kojarzymy z takimi gabarytami aut jak silnik, karoseria, opony czy tapicerki. Na zasadzie kupna, dzierżawy czy leasingu posiądziemy również przemysłowe wyposażenie. Zakup dźwigu czy wózka widłowego to inwestycja na którą nie każdy właściciel może sobie pozwolić.

Przyczepy okazują się istotne dla posiadacza pola lub pracownika firmy transportowej. Rolnikom przyczepy służą do ładowania zboża z pola, zaś pracującemu w transporcie za ruchomy magazyn na 4 kołach. Przyczepy do pracy na polu powinny być uniwersalne – z zawieszeniem na nierówny teren i mocniejszym ogumieniem. Są też bardziej zwarte i mniejsze od tych stosowanych w spedycji. Zwykle kojarzymy wiejskie przyczepki ze zbiorami i traktorem – lecz nie tylko na tym kończą się ich zadania docelowe. Zastosowanie mają także przyczepy diggermarket do przewozu słomy w belach. Ich średni koszt to dla gospodarstwa inwestycja rzędu trzydziestu kilku tysięcy złotych (za nowiutki egzemplarz).

Regały paletowe

Autor: Feed My Starving Children (FMSC)
Źródło: http://www.flickr.com

Z kolei tam gdzie operują dźwigi diggermarket, tam jest albo duża budowa albo chodzi o codzienną pracę w z zakładzie przemysłowym. Zakup dużej machiny podnoszącej jest zazwyczaj podyktowany potrzebą właściciela wnętrz (link do strony) skutkiem decyzji magistratów, które zamierzają budować drogi, mosty, czy nowe osiedla. W zależności od wielkości „budowy” mamy dźwigi z lekkim udźwigiem i z hakami na udźwig na towar ważący kilkaset kilogramów. Na przeciwnym biegunie są dźwigi-molochy, którymi pracuje się przy przenoszeniu wielkich bel na poczet takich budowli jak stadion, wieżowiec czy wiadukt. W takich przypadkach właściciel wnętrz (odnośnik do strony) państwo za posiadanie dźwigu na własność płacą kilka setek tysięcy złotych.

Pozostając przy produkcji i serwisach akcesoriów, takie korporacje jak hipermarkety, a konkretniej magazyny nie obędą się bez sprawnie działających wózków widłowych. A widłak jest także pojazdem. Sterujący jego akumulatorem, układem i mniejszymi podzespołami magazynierzy często eksploatują maszynę nierozsądnie. To zaś oznacza szybką wymianę części i reperowanie widłaków czy prostszych paleciaków.

Decydując się na kupno części lub wynajem potrzebnego nam środka transportu porównujmy ceny usługi i eksploatacji oraz parametry pojazdów. Przewagę jeśli chodzi o wybór i dostęp mają jak najbardziej duże miasta.